За онлайн обучението се прилагат същите правила за поведение, както и за обучението на живо. Затова се уверете, че участниците се отнасят с уважение един към друг. Също така уточнете как да се се обръщат един към друг- на Ти или на Вие.
Използвайте правилно обучителните онлайн системи!
Мнозина вече са се потопили в света на различни обучителни медии. Какво обаче трябва да имате предвид: Направете ясна покана - с линк, технически изисквания, теми, продължителност, какво се случва при извънредна ситуация.
Всеки онлайн курс започва с поздрав и техническа проверка. Какво може да се използва за активиране: първоначално проучване, на което може да се отговори в чата.
Предварително предизвикайте своите участници!
Препоръчително е да помолите участниците известно време преди обучението да изпратят един до три въпроса по темата от курса по имейл на обучителя. Групирайте въпросите, оценете ги по важност и ги адресирайте в началото на семинара.
Изяснете също лични желания, нужди и цели на семинара: напр. Специално съдържание; Допълнителни теми, по-малко важни, мотивация за участие и организационни въпроси като часове, документация, документи и т.н.
Експертен метод за чат
Участниците (индивидуално или в екип от по двама) търсят свободно определяем „експерт“ по темата на семинара от тяхната среда. Разговаряте с него по темата и представяте резултата на всички останали участници в следващата онлайн среща. Алтернативно, на един или два „задължителни въпроса“ могат да отговорят всички експерти.
Работа заедно
- Съвместна работа по даден документ (попълнете празнината, каталог с въпроси, дипломна работа, кръстословица и др.
- Изследвайте заедно в Интернет и документирайте констатациит
- Разработване и представяне на рима като обобщение на деня или семинара (напр. Рими всичко в едно, с дадени думи и т.н.)
Създайте заедно различни сценарии (напр. За проблем, след приключване на семинара и т.н.)