Описание
Програмата представлява трансформационнен модел за развиване на ефективен екип от лидери, интегрални с мисията и визията на организацията и посветени на изграждането на корпоративна култура на иновации и растеж в динамична бизнес среда.
WIFI Академия Ръководни Кадри е проектирана като модулна система за обучение и дава възможност:
- За придобиване и разширяване на знания за бизнес управлението в едно предпри- ятие
- За усвояване на методи за подобряване на постиженията
- За прилагане на нови техники за управление и тяхното оперативно изграждане.
Лидерството и комуникацията са процеси, които могат да бъдат придобити.
Чрез Академията за Ръководни кадри участниците имат възможността да преживеят този процес на обучение чрез развиване на собствените си умения за ръководене.
В процеса на обучение може да придобиете и представа за собственото си позициони- ране като мениджър.
С помощта на личностен профили, се разкрива и изгражда правилната нагласа както за собственото поведение на ръководител, така и за служителите. Осъзнава се смисъ- ла на оптималната комуникация между ръководител и служител, както и успешното и значимо провеждане на разговори с персонала.
Работни групи могат да бъдат доразвити в мощни екипи, като ситуациите на лидерство се развиват и разработват според възможни оптимални решения. Опитът на обучите- лите от бизнес практиката се прехвърля и на участниците мениджъри. Така участни- ците осъзнават изискванията за техните роли, поставени от ръководството, определят конкретните си лични цели за развитие, както и една от основните им задачи в ролята им на мендижъри в един динамичен и сложен свят на работа.
ЗА КОГО Е ПРЕДНАЗНАЧЕНО ОБУЧЕНИЕТО
- Ръководни кадри, мениджъри, продуктови мениджъри, регионални коор- динатори
- Ръководни кадри, които искат да усъвършенстват и развият ръководните си умения
- Ръководни кадри, които активно се насочват към сплотяване, мотивиране и оптимизиране на екипа
- Ръководни кадри, които се нуждаят от „Refresh“
ЦЕЛИ НА ОБУЧЕНИЕТО
- Определяне собствената позиция като ръководител.
- С помощта на личностен профил, разработен по системата DISG се открива собствената нагласа към работата и тази на другите колеги и служители.
- Също така се разпознават и възможностите за развитие на тази нагласа.
- Оптималната комуникация и успешният диалог със сътрудниците се осъзнават като част от общия успех
- Развива се формирането на екипите, тренират се ситуации за управление, разработват се стратегии за сформиране на работни групи и за постигане на успех в тежки управленски ситуации
Модул I: „Моята Роля като Ръководител“
- Разпознаване на очакванията и изискванията към ръководната роля.
- Справяне с различните очаквания, насочени към ръководната роля
- Разбиране на основните стилове на управление и поведение на управление в динамичната и комплексна работна атмосфера.
Модул II „Да опозная и мотивирам себе си и другите“
- Разбиране на връзката, мотивация-ситуация-поведение, с цел извеждането на възможности за влияние върху работната среда
- запознаване с различни теории за мотивацията и тяхното прилагане в собст- вената роля на ръководител
- Извеждане на значими за собствения ръководен стил поведенчески страте- гии от индивидуалния профил DISG®
Модул III „Съвместното ежедневие на работното място“
- Запознаване с основния модел на комукация и прилагането му в собственото поведение на ръководител
- способността да се общува ефективно с помощта на партньорско поведение, активно слушане, целенасочено задаване на въпроси, и упражнаяване чрез практически примери
- чрез познание на собствения конфликтен профил, да се намират креативно и конструктивно възможности за разрешаване на конфликти
Модул IV „Да водиш екипа към най-високи постижения“
- боравене с понятия като „Група” и „Екип”, целенасочен стремеж към разви- тието на групи като екипи
- разпознаване на променящите се условия в работната среда като значими за наличието на екипи
- на базата различни упражнения, ролеви игри и групова работа да се изжи- вее шансовете и рисковете на груповата работа, и възможността за намиране алтернативи и справяне със стресови и конфликтни ситуации
Модул V „Коучинг”
- подобряване на работата на служителите в организацията и подобряване на качеството на работа.
- справяне с кризи относно личностните промени на служителите, промени в организацията в социални, икономични, културни и структурни аспекти
- подобряване относно гъвкавостта, компeтенцията, мотивацията и качество- то на работата
- индивидуално разработване на решенияа за различни проблемни ситуации
- повишаване на собствената мотивация на коучваните служители
- поемане на собствена отговорност
- развиване на индивидуални компетенции за справяне с проблемите
- търсене, намиране и използване на потенциала на служителите
- по- пълно прилагане на ресурсите на служителите
- напасване/ адаптиране на стила на управление
- разтоварване на стреса
- психологическа и професионална подкрепа в критични ситуации
ИЗПИТ И СЕРТИФИКАЦИЯ
След завършване на курса, участниците имат възможност да придобият меж- дународно признат сертификат за Qualified European Manager QEC / Qualified European Executive Manager (QEM).
За придобиване на този сертификат те трябва да преминат през изпит, за кой- то се изисква:
- Регистрация за изпита за сертифициране
- Възможност за избор тест за съдържанието на всички модули
- Подготовка и представяне на писмена работа
- Разработване на казус на място:
- Представяне на разработен казус по проекта
- Разговор с професионалист с компетентност с QEC профил
След успешното полагане на изпита, участниците могат да получат сертифи- ката си Qualified European Manager QEC в съответствие с EN ISO / IEC 17024 ак- редитиран и сертифициращ орган WIFI.
Сертификатът е валиден 3 години, с възможност за подновяване отново спо- ред сертифициращите правила на WIFI.